Nu edè sommar nu edè soool....

Igår fick jag ta fram min kompis Dammsugarn, efter att ha uppmärksammat det dova morrandet från hörn och under bord. Lurvkorvar nafsade efter våra vrister när vi satt och åt mellanmål.
Så jag dammsög. Fejade sedan upp köket. Torkade av skåp och kakel, putsade fönster + fönsterbrädet vid diskhon.
AAH, doft!
Satte mej i soffan. Frid i stugan. Tills barnen kom på att de skulle äta kvällsmål.
- MAMMAAAA, juice-tetran läcker!!!!
Stampade mej ner, lite irriterad. Jahapp,torkatorka. Ni vet, juice har ju en förmåga att klibba lite.
Det hade spridit sej från bänken,runnit längs diskmaskinen för att slutligen samlas i en pöl på golvet.
Skulle själv sätta in tetran i kylskåpet igen för att undvika ytterligare mer-arbete.
KABRAAAK! RULL-RULL-RULL!!!!
En ask,ganska stor, full med nyplockade blåbär (tänkta att användas till en blåbärspaj) hade justerats ur sitt trygga läge och flög utåt golvet när jag öppnade kylskåps dörren. Naturligtvis for ju locket av.
Jag blev faktiskt så förbannad så jag helt glömde bort att ta ett foto. Annars skulle det nog ha glatt en & annan för det såg oöverstigligt jobbigt råddigt ut.
Skyllde förstås på barnen och gnölade med dem ( medan vi alla tre satt hukade på golvet och plockade blåbär för andra gången ) om vikten av att se sej för, undvika att skaffa mer arbete åt folk som städar ändå hela dagarna samt att i fortsättningen kontrollera att blåbärsburkar ALLTID står ryrsligt stadigt.

Idag har jag utökat mitt gnölande till att inkludera smöret - man måste torka upp om man klottar smör på skåpdörrar.

Smör på nyskurad skåpdörr

Oj vad suddigt. ( laddat ner fel bild men ni förstår nog ändå )
Man skall heller inte lämna tuggumin på golvet för då kommer man garanterat aldrig mer att få någe tuggummin.

Tuggummi intrampat i golv

Intrampat tuggis.

Som råge på allt elände är det tydligen slut på sommarn.

H&M höstkatalog

H&M har skickat hit sin höstkatalog. WHY???
Jag som fortfarande väntar på att sommarn ska börja! Har ju just blivit ledig för bövelen!
Men kanske det är därför vädret är så här idag då. Höststorm.

Nä, nog tänker jag låtsas att det bara är början på sommarn ännu. Nu sätter jag på mej linnet och går ut.

Måste ta en ny bild till min profilbild också förresten. Johan sa
- Oj vilken stor näsa du har!
Säga vad man vill, men han är inte rädd om hälsan den gossen.
Dessutom har jag blivit fet. Sväller som en liten sälhona. Men det är klart. Om höst & vinter är sådär nära föreståndande måste man se till att ha späcklager att leva av. / J


Kommentarer
Postat av: Åsa

Borde inte det här inlägget ha funnits i Johannas Haggerier då? ;-)

Du behöver nog ha lite semester barra.. ha,ha, men det är roligt när du haggar!

Jamen, fytusan för höstkataloger och annonser i tidningen om att skolorna börjar! Höstdepressionen kommer som ett brev på posten den också :-(



Inte för att jag tycker att du har stor näsa, men du liknar dej inte på bilden tycker jag, så ta gärna en ny..

Det har troligtvis varit en fuktig försommar, för mina jeans känns som de sku ha krympt, jobbigt, jobbigt

De pratar just nu i radion om att svenskarna blir allt fetare, kanske bor vi onödigt nära dem?

2009-07-21 @ 14:04:08
Postat av: Johanna till Åsa

Japp mamzen,du har rätt!Ändrade det till hagg-kategorin nu.

Har även jag tänkt att det kan vara det med fukten.Kläderna sitter som ett smäck.Men det är ju modärnt de.

Det blir att Ge-ia lite i höst tror jag.Inte kul när man känner att armarna tar i fettet på sidorna när man sitter och..tja,äter eller så.

2009-07-21 @ 15:05:01
Postat av: Yvonne

jag fick oxå den där höst-katalogen och tänkte samma sak som er...



Men skolan o hösten närmar sig med stormsteg så de e bara o gilla läget de (;



Vad gäller din näsa är den faktiskt ganska liten om den int har växt sen i våras. Men jag hålller med din mor att du inte liknar dig på bilden, du ser sååå vuxen ut på den...(=

De där var ett skämt och inget illa menat det bara kom...



Johanna, säger du att du blivit fet?? Hjälp, kanske du int kommer i kläderna då som du snart ska få prova. Men det är väl bra att han int känner igen dig (:

Mina planer är att gå ner fleeeera kilo bara jag flyttar till Ekenäs och börjar mitt NYA LIV!! Tror du på det där?? Nä, int jag heller (=

Jag kommer att sitta o tröstäta o lipa i mitt lilla rum o längta hem till Vårdinstitutet. Jag kommer att sakna våra "haggerier" i bilen på väg hem. Alltså vi kunde hålla på i hela 20 minuter och alla villa prata o säga sitt (:

de kommer jag att sakna, snyft.



I morgon far vi till Kobba Klintar på utflykt, nice va??

2009-07-21 @ 17:58:43
Postat av: Johanna till Yvonne

Ja,det där med att komma i dressen är vad jag har tänkt på ganska många gånger!Lite läskigt,för jag har fått ett rentutav fantastiskt sidfläsk och bukfetma här under sommarn!

Och vad beträffar att du kommer att sakna oss och våra haggerier- jodu, men vi kommer att sakna dej också! Vi känner väl inte igen dej sen till jullovet när du snärtar förbi på Hugos,med svanhals och smal som en vidja...=)

Ska du på utflykt med jobbet? NÄ? Nu har jag nog missat nåt va?

P:S Du får väl tröstäta keso hörrö, det är ju nyttigt!

2009-07-21 @ 18:23:56
Postat av: Johanna till Yvonne

You, du måste oxo fixa blogg förstås!!! Det är lösningen!

Då kommer vi inte ens att märka att vi är ifrån varann!!!

2009-07-21 @ 18:37:09
Postat av: Yvonne

men jag kan ju int fixa blogg, hjälp mig!! Men Emma borde kunna för hon har en. Sen ska jag sitta med min laptop i sängen på kvällarna som en 18-åring, yes!! JAg längtar redan..hjälp vad håller på o hända med mig???!!

2009-07-22 @ 09:07:23
Postat av: Anonym

Kort & koncist : 40 års kris?

2009-07-22 @ 10:46:33
Postat av: Johanna till Yvonne

det var jag där ovanför.....

2009-07-22 @ 10:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0