Trädgården just nu

Att det orkar va pissväder! Inte en ordentlig sommardag på snart 2 veckor har det varit!
Senast det var riiiktigt varmt var då jag fyllde år ju!
Har suttit en halv timme och laddat ner bilder från trägårn och tänkte dela med mej.
För pilen över bilden så står det vad det är. För det mesta. Om jag inte glömt att skriva in det.

FingerborgsblommaEldriddarsporre
Krasse
Gurkört med humla

Nån som ser humlan?



Schersmin

Schersminen goes Nangiala. Kommer ni ihåg Bröderna Lejonhjärta i Körsbärsdalen?Lite den filisen får man av de doftande blombladen som smyckar marken under denna ljuvliga buske!

Vinda
Limegrön kalla med purpur i mittenRosa Kalla

Tuggis-rosa Kalla. De ser overkliga ut, verkligen coola! Köpte dem på trädgårdsmässan 2 år sen.
Japp,fler bilder har jag men måste vila lite med nerladdandet nu. / J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vackert, vackert!

Vad är den där röda blomman på andra bilden uppifrån?

Den stora vita med lila i mitten, är det clematisen?

Den blå då? Nej, jag får nog komma på trädgårdsexkursion och se dem på plats!

2009-07-25 @ 12:10:31
Postat av: Linda

Härliga blomster Johanna!! Måste ju säga att allt trivs denna sommar med ordentlig fukt i jorden hela tiden. Man behöver knappast ta fram vattenkannorna ens! Bara till de som är i krukor då, de torkar ju ut fortare förstås. Själv skulle jag föredra lite soliga dagar nu så man kunde få ligga lite på playan igen. Känns som det var länge sedan sist nu. Vi drar till Föglö igen idag och blir där till slutet av nästa vecka skulle jag tro. dags att packa hela bohaget igen nu då...

Kram!

2009-07-25 @ 12:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0