Spännande firre!

Mannen har nånsorts förkärlek för läskigheter.
Är det inte vedkapning med gammeldags vedklyv eller upphuggning av vindfällor kan det vara köra barnen i traktorsläp

Senny & Felix på traktorflaket

ÅH NEJ!

Detta ser värre ut än det är sen,de håller i sej och vinkeln är inte särskilt brant. Han släppte ner dem vanliga vägen tillslut.
Annars klättrar han gärna på tak fast det har regnat eller är frost.
Eller så fiskar han ål.

Ål

Ål

Fatta hur stora dom är! Som ormar! Och tydligen inte de lättaste att få livet av. Dessa har haft huvet av nån timme men försöker fortfarande simma sin väg. Nog förstår man att det är en mytomspunnen firre.

Saltad ål

Här är de skurna i passliga bitar att salta och sedan sätta på röken.

Saltad ål

Men inte fattade de fortfarande att de var alldeles fantastiskt döda- de fortsatte darra och äckla sej. För att inte tala om när vi saltade dem!
- AAAJ, ni kan ju inte strö salt i min upsprättade,rensade mage, det sviiider!
Filmade lite, skall se om jag med mitt tekniska sinnelag fixar att sätta ut filmen på you tube så kan jag peta in det på bloggen sen. Läskigt läskigt. Så ikväll skall vi ha rökt-ål party här.
Kommer fler bilder på själva rökningen småningom.
Nu skall jag fundera ut vad man kan tänkas äta till den feta asfisken. Jiohan säger att det räcker med snaps. Rugga vad äckligt.
Följ detta med spänning / J

Kommentarer
Postat av: Åsa

En del måste ju hålla på med sånt där, för att känna att de lever.. ;-)

Men att åka på flak har alltid roat de flesta, både barn och vuxna! Se på studenterna..



Men nog låter det ruggigt med de slingriga ålarna, att de inte slutar sprattla fast de är avhuggna då? Men nog är det ju likadant med ormarna också.. uä..



Vi syns på ålpartyt! Kan vi ta flickorna med oss? De har aldrig åkt med Gunnar förut, så jag tror de skulle uppskatta det. :-)

2009-07-25 @ 12:15:14
Postat av: Linda

Blää, vilka läbbiga firrar!! Vågar du ta i dem ens? Jag tycker de är liite för mycket ormkänsla över dem så jag skulle nog knappt våga peta på dem...

Däremot skulle jag nog kunna smaka sen när de är rökta...då borde de väl inte ligga och slingra sej nå mer i alla fall va?

2009-07-25 @ 12:16:47
Postat av: Andréa

nej fy faaaan va äckliga, jag dööööör! Salt i uppsprättade magen, härriguuud va äckligt alltså. Lite synd om dom också.. Jag kanske sku våga smaka lite, men jag e int säker....



Tänk att farsor alltid ska va roligare än morsorna!?! De roligaste jag håller på med är typ att vispa grädde med elvispen... Kolla Aron, häftigt va!?!? å de tycker han ju nu, men kanske inte om några år va? =OD

2009-07-25 @ 13:17:37
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna till Åsa

Jaaa,ta med flickorna så behöver inte gunnar stressa om dom INTE är med.Menar PINSAMT om Affi blir låg där hemma ,och här sitter ni och TAR!

Så får Gunnar någe ti skriv i dagboken sin...

2009-07-25 @ 13:25:51
Postat av: Johanna till Linda

Haha,jag var just till rökskåpet och sneglade lite diskret. Såg stillsamt ut men man vet inte.Det är lite skräckfilmsaktigt-när man precis tror att de är döda och tittar bort....SPRATTEL!!!

-IIIIH!!!!!

2009-07-25 @ 13:27:38
Postat av: Johanna till Andrea

Hahahaha,kan inte säga annat än GARV!

Visst är de asiga! Johan fläkte upp dem och jag,ja...snacka om att strö salt i såren på någon...Undrar om de faktiskt tyckte att det sved....? Djurskydds föreningens ordförande står på trappan om nån timme här...



Både elvisp och dammsugare är ju kul upp till en viss ålder.Men mer att komma med som mor har man just inte,nej...

2009-07-25 @ 13:38:37
Postat av: Snälla Mobbi

Hooops Johanna, inte visste jag att det var du på traktorsläpet med Felix....ialla fall liknar det vääääldigt....för nåt år sen allså !

2009-07-26 @ 11:13:54
Postat av: linaa

gud va äckligt med ålarna.. hade nog dött om dem rörde sig efter dem va "döda" ;)

2009-07-26 @ 15:24:05
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0