På sightseeing..........

Har vart runt halva Åland idag!
Felix skulle på barnkalas till 4-H gården i Jomala. Skjutsade dit honom och sedan åkte vi runt och glodde.
Var till Geta-bergen och drack kaffe på Soltuna.
Varför gör dom det inte mysigare där? Det är ju så vackert där, skulle jag vara en sån som orkade med oförskämda turister med skrikande ouppfostrade ungar skulle jag göra nåt åt det stället!
Och jag skulle framförallt inte ta hutlöst betalt för gårdagens gråa kaffe och smörgåsar med sladdrig sallad.
Och inte ha bakfulla ungdomar med RocKOff-pass runt handleden stående i kassan och bakom lösglass-frysen! ( fattar man ju vad det finns för olika ingredienser på de armbanden ju!)
Men jag är inte en sån som orkar med service-jobb längre. Tiden då jag kunde spela teater och låtsas vara trevlig fast jag gnisslade tänder inombords är borta för alltid.
Men det var trevligt ändå. Tyckte Johan och jag. Senny satt i baksätet och suckade i äkta tonårsanda hela vägen dit.
Och även hela vägen hem. Vi passade nämligen också på att svänga  upp i Kvarnbo för att riktigt frossa i lantorts- åkeri.
Kul att åka runt och kolla läget lite. Inte ofta man befinner sej i den landsändan precis!
Glömde dock min nya kamera hemma! Vilken amatör man är....
Ingen är hungrig här i hus ännu. Funderar allvarligt på om man skulle laga sej lite riktigt kaffe. Det är ganska skönt ute fast det e mulet! Hmmm,misstänker starkt att det är åska på gång,det är så skum luft. Tror jag går ut med muggen och tittar mej runt bland ogräset lite.
Och tänker på vad jag borde göra om jag skulle iddas..../ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0