Kom ihåg krypen!

hej,har inte vart nå vidare dataväder precis! Ser på statistiken att antalet besökare här minskar i takt med temperaturökningen där ute! =)
Helt normalt.
Vi har inte gjort annat här än tvättat mattor på förmiddagarna och sedan dragit till stranden och svalkat oss. Så skönt.
Vi hade faktiskt tänkt oss in till staden ikväll,käka lite,gå till lilla holmen och köpa italiens lösglass,gå på bryggorna och titta på båtar...ja,ni vet,lite mys.
Men min kära gube kom hem så sent från jobbet idag,och han var helt slut stackarn.Liiite varmt idag tyckte han.Men det är väl bra det.Kom inte som sist och säg att du frös,eller hur dom nu brukar säga.=)
han har varit i skärgården och jobbat idag,på Enklinge.Han hade pratat med tanten han skulle till och fått vägbeskrivning.
Man skulle bara köra rakt tills man kom upp till byn, och sen köra genom byn och vidare till en skylt med typ...inte säker nu men kanske det skulle stå sälvik på den.
Men aldrig kom ju det nån by.
Nån butik sa han,och två hus bredvid varann.Haan fortsatte köra och sen kom skylten.Så byn var väl där då,haha!
Skönt liv,jag skulle bra kunna bo sådär jag.
Sottunga bor det väl några fler på,kanske tillochmed posten kommer dit!
Nej,skämt åsido,det skulle vara skönt! Ett helt annat tempo!

Förresten,kom ihåg att ställa ut små vattenskålar i trädgården nu när det är torrt ute, till både små och stora kryp!



     

Alla är törstiga.....



Elvis dricker i fjärilskålen.
Nu skall barnen gå och sova-ut i tältet....Huuu,spännande,igår kom de in halv ett. =)

Hoppas solen är med oss ett tag till nu, ha det bra / J

Kommentarer
Postat av: jenny

hej!

2009-07-03 @ 09:09:24
Postat av: Åsa

Himmlens portar öppnade sej över stan för 5 minuter sen, härligt! Det är mysigt när det bara brakar till och så är det som en vägg av regn.

Kan det va att man har fått för mycket sol?



Jasså, barnen har tältat lite? Har de klarat en hel natt nu då? Jag vet inte om jag heller sku vilja sova ensam utan någon stor ( pappa ) vid sidan...

Jag har också ett fat ute där fåglarna kan dricka eller bada, men mest är det nog corgisarna som pattar i sej vattnet!

Jag har en liten suffléskål med vatten åt Lisa i köket, men nog får de ner sina långa tungor i den också. Mycket godare vatten där än i deras egen skål! :-)

2009-07-03 @ 09:42:23
Postat av: Johanna

Haha,ja visst är det konstigt att ingen kan dricka ur egen skål!?!

Hundarna slaskar i kattornas och kattorna lapar från hundarnas och fjärilarnas...ja,dom är knäppa.

Himlen öppnade sej här också-och vad man är knäpp,men tillome det tyckte jag var så VACKERT!

Men allt är ju underbart nu.,Och jo,det KAN bero på att vi fått för mycket av det goda.

Men det vägrar jag säga högt.

2009-07-03 @ 10:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0