Jag är här nu!

Kolla,jag är tillbaka!
Dålig uppdatering,jag vet,men tilloch med jag har haft svårt att få minuterna att räcka till den här helgen!
I fredags var det fredags-städning och firar-mix ni vet,och precis när jag tänkte skicka ett mess dit och gratulera min gamla mor =) på namnsdagen ( Maria ) sa de att man inte fick skicka fler mess den dagen.
Ja och ringer det gör jag absolut inte!
- HALÅÅÅ e de jag nu? Nej tack,men hon damen som var programledare skulle ha kunna sagt:
"- De önskade en låt också ,men den hinner vi inte spela nu för låtlistan är så ryyyrsligt lång men det finns säääkert nån annan låt som hon kan hänga med på........"
....det skulle hon ha kunnat säga några gånger färre så skulle ungefär 15 personer till ha hunnit bli gratulerade!
Ja,man hatar att älska det programmet helt enkelt.
Sedan efter det ringde jag min lilla lillebror och frågade om inte han kunde vara chaufför åt oss på kvällen.
Och det blev så trevligt,vi var till Dinos och åt torra hamburgare och efterrätt (barnen åt efterrätt,alltså Senny Felix och lillebror Carl - Adam, de åt "Pippi-efterrätten"= plättar med sylt och grädde. Höll på skratta ihjäl mej när Carl-Adam beställde,lät för skönt när en 23-års människa ville ha pippiefterrätt.)



Var till öspelstälten sen, kul med liv och rörelse i stan,eller hur?



Alla hade kul verkade det, musik och full fart överallt!



Felix gjorde en skattkarta åt Senny i fredags också förresten, här står han och ger anvisningar.
Gick väl för långsamt antagligen, han visste ju vad skatten innehöll han....





Hittad.....



En flaska kosken jippiii...haha,sorry,SAFT var det ju....( dålig fredag...)



Skatten var en pick-nick! Skål!

På lördagen var det working-time...



Big Mama at work,det var ju synd att jag glömde svänga bilden först men iaf...
Även söndagen gick i arbetets tecken. Helt skumt men jag var så pigg på söndagsmårron att jag vaknade först av alla här! Barnen sov hela natten ute i tältet så jag gick ner ock kokade kaffe och satt i soffan och läste för mej själv.
Typ 10 år sen man gjorde det. Gubbskrället snarkade vidare där uppe han...
Sedan på jobb på kvällen som sagt.
Idag är det måndag igen,och har vart ledig.
Eller ledig och ledig,jobbat som tusan. Vart uppe på övre våningen och röjt.
Så svårt det ska vara att hålla städat där uppe! Jag är hemskt bra på att tvätta kläder minsann,men tydligen kommer de sällan in i skåp och lådor. Felix byrå var typ tom,allt låg i högar i vårt rum. Nog ihopvikt färdigt men inte kommit längre. Ja,slarv är vad det är...
Men nu är det sååå fint där uppe. Utom barnens rum,de är inte klara.
Behövs nog några svalare,regniga dagar här nu om jag skall få dem klara. Svarta sopsäckar är lösningen på det problemet,eller hur?
Det man inte orkar hålla ordning på tycker man inte om så mycket att man behöver ha det kvar,va?
Men,renbäddat och doftar såpa och vädrat gör det. Så det är ju fräscht iaf.
Tråkigt inlägg, men jag bara måsta uppdatera lite hastigt.
Imorgon kommer det minnesprogram på tv 4 om Michael Jackson. Så tv.n lär väl stå på medan jag donar vidare där uppe.
Min älskade gube och min allra käraste pappa kommer förresten hit o äter lunch imorgon. De är i Näfsby och jobbar på skolan,så jag måste väl ta fram en kanna vatten och nå knäckebröd åt dem. Så de står sej ordentligt.
Nu börjar en film jag ska se. Handlar om en 10 årig pojke som försvann utan ett spår 1976 och nu luskar en av hans vänner i försvinnandet 30 år senare.
Hoppas sanningen kommer fram,kan inte finnas värre som förälder än att mista ett barn utan en ledtråd. Fy.
Men nu pyser jag iväg till soffan,roligare inlägg kommer imorgon.
Skulle ju regna sas det.............Pussar & kramar / J

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jamen så är det med Firarmix! Man blir galen att lyssna på töntiga programledare "vad har du på hjärtat då?" eller " ja, han kommer att få en hälsning längre fram i programmet också!" ja det finns en massa tönterier att räkna upp och så alla töntar som ringer in "jo, de e från Hammarland" eller "får man önska en skyva?" och ja, man undrar varför man lyssnar och deltar? Antagligen för att man själv är största tönten! ;-))



Gu va mysigt med skattkarta! Vad fin den blev, jag skulle ha hittat skatten "på stubben"!



Folk brukar skriva om bloggtorka, men det har inte jag däremot har jag dåligt med bloggtid! För tid tar det, både att skriva sin egen och sen att kolla alla andras!

Det är ju sommar nu för tusan och det är en massa andra grejaer att fixa med..

Skönt med en regnig dag ibland! :-)



2009-07-07 @ 12:54:58
Postat av: Johanna

Haha,jo precis så där är det!-Ha en treevlig wiiikend!

Ja,men ända vill man lyssna.Och samma låtar vaaaarje vecka. Och har dom inte den låten som är önskad sätter dom på nån annan,gärna med Roland Cedermark.Ojoj...

Nej inte har jag heller bloggtorka,men man vill gärna skriva bra när man skriver plus sätta in bilder och då tar det tid.I höst sen kan vi skriva allt roligt vi vill...om vi inte har glömt bort det då förstås....

2009-07-07 @ 13:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0