Herreguu!!!

Lilla Åland - paradis för rånare och andra bovar!?!?
Har vart värdetransportrån mitt i stan- vart är vi på väg???!!!
Vår lilla lantortshåla har blivit ett paradis för bovar för de tror att våra poliser bara kan äta korv!
HAH, men då poliserna är på restaurang tex LaStrada ,kan de ändå skydda oss,de kan ta en skylt eller nåt att bova omkring sej med tills vi alla blir trygga igen....PUH!
Faktiskt, är det här vad vi ska få leva med i fortsättningen? Jag som trodde vi levde i det blåögda landet med inga farligheter!
Ja, jag är besviken. Mina barn skall väl inte växa upp i ett sånt härnt samhälle, med rånare som skjuter väktare i magen!?!
Vart skall jag nu sätta min tro på den goda tillvaron? Ja, jag är hjärtskärande besviken. Jag vill inte ha det såhär!

Kommentarer
Postat av: jenny

hej,de var länge sen! vi var till stan igår kväll och spela äventyrsgolf och då körde vi förbi ålandsbanken och då såg vi att de var avspärrat i stan, ja de är hemskt när de börjar komma såna idioter till denna holmen... vi var ju på 30årskalas i helgen men det blev bröllop också, så nu är carro o johan gifta. Hon var så fin! ha de bra!!

2009-07-20 @ 09:16:25
Postat av: Åsa

Vi stod ute och pratade med Lillemor och Pentti när vi hörde sirener och jag sa " jaha, nu torrkokar de tevattnet på Edlagården igen eller tjyvröker på Parkgatan 24"! Det är ju det vanligaste utryckningarna i Mariehamn, men tydligen börjar det bli allvarligare händelser också!

2009-07-20 @ 10:39:46
Postat av: svar till Jenny

ÅHÅ,jäklar bara,att de fick aschle ur vagnen och stadgade sej...de va tusan...

Och framförallt,vad fantastiskt typiskt dej att du var på plats under dramat igår...Måste småle.

2009-07-20 @ 10:47:25
Postat av: Svar till Åsa

Ja man kan nog börja va försiktig här på holmen!Naiv och blåögd är man men det får bli en ändring!

Eller så flyttar jag till nån ännu mindre holme dit inte detta har kommit än!

2009-07-20 @ 10:49:33
Postat av: jch

Det är obehagligt och hemskt med sådana händelser.

Trevligt att du gillar Elvis Presley. Det gör jag också.

2009-07-20 @ 11:07:19
URL: http://musikochfotboll.blogg.se/
Postat av: saandis

värdetransportrån har ju blitt lite av vardagsmat här..hemskt

2009-07-20 @ 11:22:01
URL: http://saandis.blogg.se/
Postat av: Therece

Hej!



Jag kan verka som en rätt normal 22-årig stureplanstjej till en början när man ser foton av mig och läser min blogg, men jag har ett rätt ovanligt intresse, som jag precis avslöjat för världen genom min blogg. - Håll i er - och det är att jag är snigel-fotograf.

Följ gärna min jakt på den perfekta snigel-bilden och ge mig gärna kritik på http://therece.blogg.se.



Kram Therece

2009-07-20 @ 11:50:51
URL: http://therece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0