Hem en sväng...

Ja jag måste hem en sväng. Komplicerar ju semestern lite när man har djur som man inte kan ta med sej.
Dessutom passar jag på att gå på toa och duscha. stugliv i all ära, men fast...eller kanske just därför...det är så många som delar på den där stugan vill aldrig de där toabyttorna bli tömda....Och utedass är ju föga populära.
Kille sku man va, man behöver ju bara dra ner brallsen lite så är det löst.
Felix höll sej lite länge från att gå på dass idag. Senny kom utskrikande från lekstugan och vrålade att nu får mamma minsann säga åt honom att gå och skita, för hon kan snart inte andas i lekstugan längre....

Johan ringde sin mormor idag, det är hon som äger stugan vi alla samsas om. Vi vaknade nämligen av att elledningen till huset ledde vidare ljudet från en frenetiskt arbetande elektriker som satt högst uppe i en elstolpe i närheten och bultade. Han hade nå frågor som Johan skulle ringa och divla med sin mommo om.
Och det var då hon lite försynt i frågande tonfall antydde att
- ....de där toa-tunnorna har väl inte blivit tömda i år heller....

Naturligtvis frustade jag ljudligt inombords åt detta. Alla som känner min man det minsta vet att han inte kan torka den minsta kattskit eller spya utan att själv utstöta de vidrigaste kräkljud.
Så då jag lämnade familjen för att fnissande åka hem, satt barnen fridsamt och tvättade nypotatis i en balja, ackompanjerade av järnspetts- ljud i skogen från Johan som försöker bryta mark till toatunns-innehållet.

- Heeej då, mamma faaar nu...!!!??? Vink, vink....=)

Annars har vi det bara trevligt....Ska ge mat åt Elvis nu, som satt och stirrade iskallt på mej och jamade tyst med öppen mun när jag kom hem. Nånsorts antydan om att
- Här sitter en stackars utmattad, mager vildkatt och sakta tynar bort....men ingen bryr sej väl om det...
( det är alltså andra gången idag någon är hem hit...)
Ja, tur att det bara tar 7 minuter hem....Undrar hur det ska bli om vi nånsin åker till Föglö och semestrar.
Men där tror jag dom har kem-toa...=)

Puss puss / J

Thumbnail Farbro Felix metar på tellholmsbryggan ifjol.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad pratar du, flicksnärta? Kemtoa?? Äkta utedass med målningar på väggarna och torv i en hink att kasta i hålet efteråt...



Kan höra Johan ulka i skogen :-))



Kram från en ryggbruten mor

2009-07-27 @ 20:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0