Bokstavskombination okänd

Ibland undrar man vad,eller framförallt OM man har nåt fel! Kanske någon okänd bokstavskombinations-nedsättning som gör det fullkomligt omöjligt att på ett normalt sätt kontrollera sina impulser.
Eftersom jag råkar ha min stora dag Födelsedagen imorgon,hade jag tänkt att lite lugnt dammsuga,laga tårtbottnar samt även plocka undan barnens hästhoppningshinder från gräsmattan.Gräsmattan hade jag tänkt att min man skulle göra något åt-valfritt idag eller imorgon.
Alltså,ingen storstädning,förväntar mej inte precis nån större anstormning av gäster.Heeelt lugn förberedelse för lite fika.
Så fick jag ju DAMP mitt i allt. Totalt.
Har hela våren lagt ifrån mej diverse småkrukor,storkrukor,gödselpåsar,krattor,blompinnar...ja,tusenmiljarder småpryttlar har jag samlat i en jättehög  i hörnet vid farstun på framsidan av huset.Fråga inte varför, för det vet jag inte.Hemskt råddigt har det sett ut.Men det har dessutom vuxit alldeles fantastiskt frodigt där mitt i allt bråte. Tvåmeters Gråbo bland annat,smörblommor och annat gräs.
Jahapp.Började dra i ogräset lite förstrött. (synd,VÄLDIGT synd att jag inte tog ett foto på hur det såg ut före,det var inte fint alls.Men min hjärna hann nog inte med i svängarna riktigt.)
Insåg att det kunde vara vassa saker där i råddet. In och hämta handskar.
Rev lite mer. Insåg att det nog var så mycket ogräs att jag borde hämta skottkärran. Och grepen. Och järnkrattan. Och sopsäckar.
Glömde totalt bort dammsugning och sånt.
Kom på att det ju brukar vara så mysigt och skönt där i hörnet på kvällarna.Särskilt då det blåser.Och jag brukar ju ha en liten stol att sitta på där, rakt upp i skiten.
 Kanske ibland med en tidning och lite kaffe. Eller en öl om det är lördag.
Då är det ofta lä för vinden juuust där, i kvällssolen...

Men,VISST ja,vi har ju dom där plattorna.....Jag vet,jag lagar en UTEPLATS!

Och glöm det där med att predika om hur nåt ska göras för att det ska bli gjort ORDENTLIGT,för kommer jag på att jag ska göra nåt och inte har alla grejjer hemma...ja,då gör jag det ändå.

Så istället för att göra nåt för de stackars gäster jag mot all förmodan skulle ha kunnat få imorgon,har jag alltså gjort detta idag istället :

Uteplats


Uteplats

Uteplats



Vacker mossa färdigt på plattorna var det också!



Om du ser hjärtat där,lutat mot krukan? Bland annat det blev resultatet sist jag hade DAMP och råddade med cement.När Johan fick lämna sin cementsäck hemma (som han antagligen skulle behövt ha med sej på jobb den dan,)eftersom jag hade bestämt att jag faktiskt skulle göra det precis just då.



Är väl inte riktigt klar än,men nånstans hejdade jag mej på vägen när jag insåg att jag iallafall måste laga middag. Fast det tog emot.
Hittade två paddor och en groda när jag höll på där.Den ena paddan trodde jag först att jag hade mördat med järnkrattan,för jag harvade till med den och insåg att jag hade krattat en padda,men eftersom jag krattade så snabbt hade jag redan hunnit harva den en gång till före min hjärna hunnit fatta och skicka ut en liten stoppsignal till den överaktiverade armen.
Men den klarade sej.Låg på rygg en stund i en konstig vinkel så jag först trodde jag hade krattat av den på mitten,men sen fick den liv igen. Ryyys,skulle vart fint det. Padd-tarmar på nya uteplatsen!?!?
Sen hittade jag en groda också.





Nog är dom ju vackra! Synd bara att jag inte har en bättre kamera!

Ja just det,jag skulle ju skriva en önskelista...tusan,kanske börjar bli lite i senaste laget....
Iallafall.Jag inser till fullo att jag faktiskt måste ta fram kompisen Dammsugarn nu. Fast nu är jag ju helt slut som jag har arbetat....

Johan borde fara via Partiet och hämta några armeringsmattor åt mej.ska ju förstås göra en portal där nudå. Av armeringsjärn. Fast det är väl lika bra att han inte tar hem dom förrns på Torsdag,annars lär det nog aldrig bli nån jordgubbstårta här! =)
På återhörande / J

Kommentarer
Postat av: Andréa

Så snajsigt de blidde hördö! Klart man faaastnar med sånt där man man borde göra annat. Sånt där e mycket skojjigare juh. Jag brukar också kunna fastna i ett projekt när jag e lite småstressad.



Du sku ha gjort önskelista! Jag ha ju inte vart ti stan ännu =O)

2009-07-15 @ 08:05:31
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0