Bara en sak till...

...kom ihåg Ernst ikväll!!!
Nu skall han till nåt nytt ställe och dona,jag blir alltid så avundsjuk. Det blir alltid så fint.
Har kommit på så mycket saker jag skulle behöva för att kunna rusta här hemma,så jag tror det skulle räcka till att göra en ny kategori här på bloggen som skulle heta "önskelistan "eller "att köpa". =)
Ibland skulle det behövas en lottovinst eller iallafall en klumpsumma av en hemlig givare så man skulle ha ett litet startkapital. Man har så mycket man vill göra som aldrig går att genomföra. Har fler det så?
Och så är jag född otålig.Det  jag kommer på idag skulle helst ha vart gjort igår redan.
Och när jag börjar med mina projekt går jag in för det till 150% vilket resulterar i att jag tröttnar förrän jag är klar.
För då har jag kört ner huvudet i nästa projekt som jag också brinner helhjärtat för...tills jag tröttnar....
Men så är inte Ernst inte!
Han funderar och planerar,köper grejer och lagar allting klart han! Men så har han en stab med fotfolk också, som gör tråkgörat och överlämnar de kuliga till honom! Fuskit.
Bara jag skulle ha en grävmaskin....En sån där liten vet ni? Det skall jag köpa.Och sen hyr jag ut den och tjänar in pengar att betala bort den med! Säkert många som behöver hyra en sån! Ska ta 60 euro mindre i hyra än firmorna som hyr ut.
MOhaHaaa...där kom jag allt på det.
Åh,nu babblar jag vidare igen.Skulle ju bara säga åt er att komma ihåg Ernst ikväll..../ J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Han va bra ikväll! Det blir så enkelt och snyggt, lite gamla loppisgrejer och så en liten kamin..

"Jo, sitt där du när du har kaminen igång" sa pappa! ;-) Det ska alltid klankas på Ernst

2009-07-09 @ 21:07:59
Postat av: Linda

Jag är också sån. Allt ska göras på studs och tålamod har jag inte! Går nåt fel så blir jag trött på alltihop och då blir det sällan färdigt heller.

Skulle behöva många slantar jag för att få trädgården så som jag vill ha den. Fast sen är väl trädgården ett sånt där projekt som aldrig blir klart - i alla fall inte om man gillar att pyssla på. När man fått något fixat så börjar man genast spåna på nästa idé...om man inte redan funderat på det innan. Ser ju på svärmor som haft sin trädgård i snart 40 år och där pågår hela tiden något nytt. Buskar och land flyttas och det finns en massa drömmar om ändringar och nya växter. Så det är väl bara att pyssla på och hitta på roliga idéer med små medel.

Men tänk om man hade några tusenlappar bara att lägga på trädgården...

2009-07-10 @ 10:59:07
Postat av: Johanna

Ernst var jättebra igår!!!

Och Linda,du har rätt! Jag fattar inte vad folk menar ibland när dom frågar om man är färdig i trägårn! Vaddå färdig,kan man bli det?NÄ,där rullar det nog på.Men som du sa,det är väl om man tycker det e kul som man kommer på en massa ideer,är man inte intresserad planterar man några träd och båskar och sen är man väl...ja,klar då antagligen.

2009-07-10 @ 13:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0