På gång!

Nu börjar det hända grejer!
Första ljusslingan tänd därute, om ni ser den genomn det adventfixade fönstret kanske...?

adventsfönster

mysigare

Mysigt oxo på kvällstid. Risgrynsgröt till middag,fy vad det orkar vara gott! Man får lätt halsbränna av det om man äter 3 portioner.

risgrynsgröt

Tja,vad kan man säga? Inte LCHF precis, inte riiiktigt GI-metoden heller...=)

Idag har Felix äntligen börjat på luftgevärsskytte, han har väntat hela hösten att det skulle köra igång! Tyvärr har det varit svårt att få tag på ledare till den aktiviteten-men nu är det fixat! Han tyckte det var kul,men svårt. Säkert ganska spännande också,med riktiga byssor....
Behöver jag nämna hur orolig jag var att nåt av barnen skulle glömma bort att de höll på med vapen, och vända sej om med bössan pekande rakt ut i folksamlingen :oD , jätteglad i rösten
- KOLLA;JAG KUNDE LADDA SJÄLV.....PANG!
Eller att nån skulle springa ut i banan för att kolla sitt eget resultat mitt i nån annans skottsalva...."kolla,jag träffade i mitten! " Jaaa,jippi.......

På tal om nåt helt annat, så kan jag berätta att de chokladoppade marsipankulornaär slut nu, och dom var goda! Synd bara att jag inte vågar mej på de där dadlarna med vitchokla- har nåt minne av nån allergisk reaktion en gång i tiden...

Har även hunnit avverka ett kommunalstyrelsemöte i afton, inga större beslut klubbade jag igenom- tänkte att jag sparar mej till budgetmötena och såna lite tyngre möten....=)

Kom ihåg att jag är ironisk och antagligen menar precis allt jag säger. Jag blir ibland lite orolig,förstår ni, att folk sitter ute i byarna och förfasas över hur DRYG och STOR på mej jag är.....Men så är jag ju inte alls.....
Jag är bara nåt fantastiskt rolig!

Ja,vad jag egentligen ville komma fram till, tror jag var det att jag tycker dagen har vart produktiv. 2 maskiner tvätt, tvättat ett köksfönster+gardiner+adventsstjärna, ljusslinga ute, skjutsat & hämtat skjutglada barn, handlat mat, kokat den allra lenaste risgrynsgröt, kommunmötet...bloggen,facebook...tja,jag fattar om jag stressar er.  Men det här är min verklighet det. I det här huset sitter vi inga och väntar på ti få sakerna ur händerna.
Sen berättar jag ju inte ALLT jag gör. Jag har förstås bjudit barnen på glögg,lekt med kattorna och sånt oxo....Sååååå....jaja,nu har man väl börjat få gjort vad man skulle idag då......
Sov gott nu  hörni......så hörs vi imorgon igen / J

P.S 10 dagar rökfri

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jobba på du bara, det håller röksuget borta och bara du låter bli att öppna munnen så hålls kilona borta oxå. Nej, fy Lotta, det där lät inte snällt. Försökte va rolig. Det är för övrigt det som gör dej så bra att ha som vän. Att du alltid är så kul och "ironisk" inte bara på andras bekostnad utan du bjuder även på dej själv.Ibland kanske man inte borde säga precis allt som man tänker men jag vet hur det är, när man är så snabb så man har redan sagt det man tänkte säga när man tänkte på vad man sku kunna säga, nu va jag lite klurig igen, eller va?Ha nu en bra dag. Själv ska jag på uppföljning av anpassningskursen till Lemböte, varit intressant. kram Lotta

2009-12-02 @ 08:06:42
Postat av: Andréa

Jag önskar att någon i detta hus skulle gilla risgrynsgröt också.... Jag älskar ju gröten, men får nog äta upp den själv om jag lagar. Jag hoppas verkligen att Aron lär sig!



Skönt att du hunnit fixa lite julmys hemma också!



Å va kul med luftgevärsskytte! Jag tippar att de inte tar såååå länge så vill Felle ha sig en riktig bysse o följa med farsin på jakt och vara den som får skjuta julgranen också =O)

2009-12-02 @ 08:51:23
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, nog förstår jag att du inte hinner umgås med din gamla mamma nog.. ;-)

Vad duktig du är som klarar av att inte röka, men så gör du en MASSA annat i stället! Men skippa marsipan, choklad och sånt och ta något annat, för annars blir du bara deprimerad pga vikten efter ett tag.

Jag blir nästan avundsjuk på Felix som får gå på luftgevärsskytte,, det låter kul! Hoppas att han tycker det också.

Jag måste laga risgrynsgröt åt min älskling, han gillar ju verkligen "tomtegröt" han och sen kan man ha lite sviskonkräm till också.. = )

2009-12-02 @ 10:36:47
Postat av: bella

Jag måste komma igång på allvar med stöket. Detta duger icke! Mutter, mummel mutter....

2009-12-03 @ 10:32:09
Postat av: Yvonne

Vad du är duktig!! Och så skriver du åt mig; hur orkar du far ut och skena?? Men som läget är nu just så har jag int så mycket annat att göra. Men ändå orkar jag inte ta upp bloggen igen..

Berätta på en skala 1-10 - hur skönt är det att få vara ledig - jag unnar dig det!

Ha de gott och några kilon extra gör ingenting!

2009-12-03 @ 19:31:56
Postat av: Johanna

Bella: Vad gjorde du vaken den där tiden??? Ska inte du sova då efter ett nattavak? Dessutom,jag trooor nog du har det mer ordnat för dej iallafall än vad jag har..här är de sååå kaos!

Yvonne; jag njuter.Njuter,njuter- ja...och jobbar förstås,eh. Fast inte så mycket inte. Och du,jag kan ärligt inte tänka på annat än mitt fett-så jag måste banta nu bara.Men är inte som dej...hurelihurt med spring i benen...:)

Mamma: Ja Mor,jag skall sluta äckla mej med godis nu

Andrejja: Senny hatar risgrynsgröt,så du kan ju fråga om ni kan byta middagsbord ibland...:)

2009-12-03 @ 21:13:03
URL: http://littlemeadow.blogg.se/
Postat av: Morbroderiet

Dadlar med vitchoklad... julen 2003 åt jag sådana och satt juldagsnatten i 4 timmar naken i soffan och kliade mig över HELA kroppen med långskaftade bastuborsten! På annandagen köpte jag antihistamin... och har inte ätit sen dess!

2009-12-05 @ 09:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0