All by myself

UNGEFÄR så här sjunger jag i duschen...

 

 



Johan har åkt på jaktresa till Suomi-landet...och det är så ensamt...
Har dock funderat ut att vi skall äta tacos imorgon ( som bekant, Big P tycker inte om ), dricka glögg, se på julkalender, lovat se på sagan Om Två Tornen, jaaa...vi ska mysa  jag och barnen...Men nog kommer det bliensamt...
Som jag redan diskuterat med några, inte kul att hämta ved i lidret när man är all by oneself lixom...Fast jag kollade redan i daxljus idag att det inte hängde nå kadaver å sånt där...:)

Brukar tänka ibland,att man undrar vad man har kvar tillsammans när barnen flyttar ut. Att man lever mest för att allt ska löpa på i dagliga familjelivet osv. Jag förstår att många går skilda vägar..eller skaffar sladdis...när ungarna flyttar, det är lätt hänt att allt man har kvar sen är intressen på helt skilda håll- kanskeinte ens gemensamma bekanta! Ryyys,måste komma ihåg att göra nåt tillsammans som båda gillar, utan barnen.

Kanske kunde boka in oss på något trevligt nu då han ändå inte är hemma och kan protestera! Förslag, någon?
Tovningskurs? Kurs om "vikten av att spadvända ditt trädgårdsland på hösten"? " hur du bäst rengör mellanrummet mellan list & golv" ?
Kanske man helt enkelt skulle satsa på att hålla kurser själv? " 100 hållbara orsaker till att slippa tömma komposten" , " Hur du uppnår högblänkande bösspipa" eller kanske " Hur hålla sej i kragen och inte börja prata om julen redan i augusti" med en uppföljningskurs " Att slippa bli förvånad iallafall i december för att tiden gått så fort och nu står du där helt oförberedd"
Men det härär förstås bara några förslag. ;)
Jag tror jag skulle summera genom att säga: jag brukar tänka att man måste ha nåt gemensamt förutom barnen,annars kommer man aldrig att orka leva med varann när dom flyttar ut. Men nu tänker jag: hur skulle jag orka med barnen om Johan flyttade ut. NEEEEJ, jag bara skojjade!!! Jag tänkte att jag saknar honom när han är borta helt enkelt, ni vet den med kossan...:
- Man saknar inte kon förrns båset är tomt. Och mjölken har surnat. Och smöret är slut.
Ja,nåt sånt...
Nu sova,upp tidigare än tidigast imorgon, barnen får försöka komma ut till skoltaxin på egen hand- gärna i tid- imorgon, jag ska nämligen på jobb.
Före det ska jag väl elda lite, utfodra alla småknott osv...så GoNatt,hoppas jag får sömnen nu då,ensammen och rädd. Ingen som tar allt täcke och snarkar så man får använda våld för att få´tystnad...Sorry J, men det är sant!

GFoder Natt alla,håll om varann.....Johanna

Kommentarer
Postat av: Johanna

Finns det platser kvar på kursen "att slippa bli förvånad..."? Kram

2009-12-04 @ 08:59:46
Postat av: Åsa

Jag ser förstås fram emot bastubilderna.. ;-)

Förslag på att göra: Gå på danskurs med Åsa & Calle Mattsson är ett jättebra förslag! Det är otroligt socialt, rena friskvården att dansa!

Och roligt, gud vad vi har mycket att prata om då vi kommer hem från en danskväll! :-)

Ritualerna med "dansoutfiten" vet du ju för länge sen...

2009-12-04 @ 09:56:37
Postat av: Yvonne

Nu skriver jag som du brukar skriva, f-n vart tog min långa kommentarer vägen???



Ska försöka skriv ner den en gång till:



Jag tycker som mamma Åsa gå på danskurs! Socialt, svettigt och roligt. Så som Ingmar och jag skrattade då vi gick på snurrbugg-kursen brukar vi inte annars skratta...varför kan man fråga sig?? Antagligen för att vi sällan gör något roligt tillsammans.

Sen kan du t ex börja studera "utomlands" - båda bra och dåligt ();



Nu får vi hoppas att kommentaren kommer in - eller kanske du får två!?

2009-12-04 @ 13:10:15
Postat av: Morbroderiet

Den enklaste lösningen är att du börjar jaga.... i skogen alltså !

2009-12-05 @ 09:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0